Tuesday, March 3

tahniah la ye

assalamualaikum... dah lama rasanya x mnulis dlm blog nih.. bkn ape, bz ckit dlm 2-3 minggu kbelakangan ni.. sepupu aku kahwin & mama in charge pasal knduri kat dewan.. aku selaku driver mstila drive dia ke mana saja.. aku leh plak pi join mama beli barang2 pengantin mcm bunga telur dgn goodie bag sume tuh.. semacam plak aku rasa pasal dlm kdai tuh biasanya lelaki yg ala2 lembut gitu.. ttibe2 aku yg macho ni plak beli brg2 tuh.. klaka je.. so sume citer2 kahwin tu pun dh slamat.. tahniahlah kpd kak yong & abg musa.. semoga berbahgia hingga akhir hayat..

selain citer2 kahwin spupu aku tuh.. aku dgn family aku gak ade wat aktiviti yg dh lama ditinggalkan.. iaitu makan western food.. memula tuh makan A&W.. root beer yg terbaik dr ladang.. brape lama x mkn mozza burger dgn root beer tuh.. mmg syok woo.. pasal skang ni dh byk A&W yg dh tutup.. ni pun aku makan kat USJ tuh pasal on the way ke umah mak yang pasal knduri kahwin tadi la.. besh2..

selang 3 hari pas tuh.. ade anniversary mama & abah la yg dh 24 tahun idup bersama.. bile ade hal2 gini mestila smbut kan.. nk smbut mstila makan kat luar kan.. skali lagi kami makan western food.. mcm steak, fish & chips, lamb chop, chicken chop.. mmg sedap woo pasal kami makan family set.. ade sume tuh tambah dgn salad dgn mushroom soup.. air plak kami minum soya bean.. harganye aku x igt tp mmg berbaloi la.. nama gerai ni minnie chop atau something like dat.. kat kg baru je.. bkn ape, kalu pi restoran2 western kat shopping complex tu status halal tu mcm diragui skit.. yg ni org melayu masak.. so bedal je la.. time nk makan tu abah saje la order char kway teow.. abg aku pun tala la skali.. pas makan je dorang dh mcm mamai je.. ntah brape tan ajinomoto dorang taruk dlm tuh.. naseb baek aku rasa skit je.. so aku la yg habiskan family set tuh.. hahahah brape lama dh x mkn western food.. last skali aku makan x salah aku taun lpas..

p/s aku tulis ni dlm keadaan demam yg dh nak kebah.. slpas pi pusrawi, alhamdulillah ubat2 tu makin berjaya utk lawan pnyakit ni.. dr suh aku mnum byk air.. so mnum jela..

No comments: