Monday, August 31

Merdeka

merdeka tu apa?
bebas buat apa saja?
buleh beli kat kedai, 3 sepuluh hengget?
buleh berfesbuk, berblog 24 jam?
mcm tu?

tidak, bukan...

bagi aku merdeka itu kita bebas utk menyuarakan pendapat tanpa menyakiti sensitiviti pihak lain, bebas membuat pilihan, bebas berfikir di luar kotak.

nk kata kita sgt bebas, jauh sekali.
nk kata dikongkong, tidak pula.
mungkin negara kita bukan yg terbaik segalanya, tp tidak juga buruk semuanya.
masih ada yg ok, tp cukupkah kita sekadar ok sahaja...
kita lebih dari sekadar ok!

jadi buat pilihan yg bijak, dgn ilmu, dgn iman, dgn kepercayaan masing2.

Selamat Merdeka?

p/s: agak kecewa MU menang dgn Arsenal smlm, tp x apa, Arshavin skor lawa gila!

2 comments:

i'm_siCK_n_tiReD said...

slmt hari merdeka :)

nami o fish said...

Aku dah cakap,toksah tengok liga England ni.

sakit hati je.

Baik layan Barca beb.ini malam.

p/s:minyak naik harga.