Monday, April 13

akhirnya aku citer ape? lu pk r snirik

ttibe aku teringat yg aku telah menonton siaran bayar-untuk-tonton (pay-per-view bagi PPSMI nye) WWE WrestleMania 25... mmg gempak pasal ia merupakan pertunjukan gusti terbesar yg dianjurkan setiap tahun oleh WWE.. 4 jam tuh... tp bukan sume 4 jam tu gusti semata2... ade gak nyanyi2 mcm nyanyi lagu kebangsaan dorang dan juga medley lagu rock country oleh Kid Rock.. showmanship dia mmg gempak.. aku tengok sorang je.. start nye dr kul 7 pagi sampai 11 pagi.. live tuh... dr astro.. nk pegi ke sana x mampu.. xpe2.. bile tgk gusti ni teringat pulak zaman aku sekolah rendah.. budak2 lelaki kemain agy citer pasal gusti ni.. lagi2 WWE.. WCW dgn ECW pun ade tp kurang menyerlah sebab x ditayang kat Msia.. ade yg nk jd Stone Cold lah.. the Rock lah.. Kane la.. siap ade liga lagi tuh masa tuh.. pas ni sapa lwn sapa.. gile btul.. kdg2 kat skola.. kdg2 kat umah je.. huuhu.. dh la time tuh zaman Attitude dlm WWE.. dlm tahun 98 ke atas.. time tuh darjah 3 je aku.. zaman Attitude ni bile jln crita makin ganas, stylo dan bahasa yg 'manis2'.. sape yg terikut tu, ade la kena pelangkung dgn cekgu xpun abg yg lagi beso.. slalu aku x main gusti btul2.. pakai getah pemadam je.. pemadam sapa kne tindih, 3 kali.. terus KO kne SmackDown!( dulu x tau istilah Finisher-gerakan penyudah).. pompuan pun ade gak join tp x ramai.. mmg klaka bile dikenang2..
aku tgk skang ni penggusti2 yg berkarisma & diminati penonton dh x rmai.. brape kerat je.. tp penggusti2 dr zaman Attitude atau Invasion masih lagi berjaya.. yg baru2 ni x semua lakonan mereka meninggalkan kesan.. klu yg lelaki badan sume 6 pack gitu.. klu wanita sume badan ala2 model.. klu dulu aku tgk badan penggusti sume PJK je.. xdelah muke tu komersial sgt.. tp skil, karisma.. mmg masyuk.. penggusti skang ni 5 minit pas time dorang, fans sume dh lupe kat dorang.... huhuhu inilah akibat kapitalisma.. sume benda dikomersilkan..
back to wrestlemania.. masih menghiburkan aku.. tp hampir sume jalan cerita WWE bagi show itu aku boleh baca... mcm Undertaker mesti menang lawan HBK.. masih x kalah lagi dia di wrestlemania... pas tu yg John Cena menang lwn Edge & Big Show.. dh bley agak.. pas tu Triple H kekal juara WWE pas kalahkan Randy Orton.. tp yg aku xleh blah jln citer Matt Hardy lawan Jeff, adik dia.. Hardy Boyz dhla favourite tag team aku.. leh plak buat 2 beradik ni gaduh.. haru biru tul.. Matt menang mmg aku x sangka.. lagi 1 match 8 man Money In The Bank.. 8 org.. tp CM Punk menang lagi pas taun pas menang match yg sama.. match2 lain bagi aku sekadar pelengkap je.. ok je tp match2 yg aku sebut td mmg hype btul.. aku rasa berbaloi la rm 20 aku abes.. berbnding rm6 aku ke Senario Episod 1 taun pas.. huuuh, sakit ati kuar panggung time tuh.. aku rasa aku bahan dgn member aku baru nk tergelak.. aduh2...

No comments: