Tuesday, April 14

hampir 4 bulan pas STPM

assalamualaikum... tetibe aku trase yg dh lama aku bercuti.. yelah, las skali pi skolah bulan 12 pas.. paper makro STPM.. skang ni, apply UPU pun dh sudah.. hapa lagi yg aku dh wat selama ni..
1. download... pasal apa download je, sebab dh mcm2 aku download dr filem, komik, lagu, buku.. fuh.. naik penuh memory ni.. kne beli r external kasi clear sikit laptop nih...
2. berblog.. xdela slalu aku update blog, pasal slalunya aku ni xde citer nk diblog.. huhuu.. tp sejak 2-3 ari ni ttibe rajin nk menaip.. topik ape? terpulanglah apa yg aku nk citer.. nama pun kisahfahmi.. bukannya kisah cik bedah atau minah senget kan.. heheh anyway, slalu aku bace je blog bloggers lain.. bukan ape, seronok membaca.. smbil2 tuh dpt ilham utk tulis sumting..
3. tonton tv.. fuh, banyak masa habis ke sini bile cuti.. x kirela tgk astro mahupun main PS2.. mcm2 sitkom aku layan, lepas satu2... dr that 70's show, arrested development,whose line is it anyway?, how i met your mother, hinggalah sitkom disney mcm hannah montana, wizards of waverly place, & suite life of zack & cody.. sitkom omputeh ni slalu nye 'lucah' sbg modal, kecuali yg keluaran disney yg 'kids-oriented' versi PPSMInye.. citer melayu pun layan tp x sume.. mana yg best, tgk.. x best, tutup..
4. politik Msia... dulu aku x amek peduli pun aspek penting nih.. lebih2 lagi masa sekolah dulu, tp semenjak masuk pra U/ form 6.. ttibe aku jd minat plak.. pasal ia berkait rapat dgn subjek pnting, Pengajian Am.. ni klu fail, x dpt sijil woo.. dhla wajib amek tuh.. so, smbil blaja ni, aku kaitkan la dgn politik negara.. dan rezeki aku, tahun aku STPM adelah tahun PRU 12.. so mcm2 citerla ade dari kedua2 pihak.. klu kat skola, aku rasa mcm terlebih minat subjek ni,budak2 lain pun minat tp xla mcm aku.. huhhuu dan alhamdulillah ia membuahkan hasil pasal dpt la A dlm subjek tuh.. ok.. mcm2 citer aku dgr x kire la dr BN mahupun PR.. bukan ape, bru dpt cerita 2 belah pihak.. bru lah jd rasional dan bukan emosional.. huhuhu.. penahla aku sembang2 bnda ni dgn member2.. tp ramai yg amek pot.. ade la sorang dua, aku ckpla yg mnde ni pnting.. org kat atas tu la yg tntukan ekonomi, dasar2 yg kite kne ikut.. pastu brula paham.. at least, skit2 tau pun bagusla.. harap2 Msia kita ni xla lingkup dgn drama2 politik tanah air.. bukan ape, yg dok hong sana, heng sini.. aku rakyat biasa ni bukannya dpt apa dr kuasa kome tuh.. ade la seciput mungkin.. tolongla rakyat2 marhaen ni ye..
5. dpt lesen full.. ok taun ni dptla lesen full, xyahla taruk sticker P kat keter... tp masih lagi memandu secara selamat.. heheheh
6. tengok wayang... bile ade masa terluang ni, kdg2 aku pi la tgk wayang.. sorang2 jer.. pasal member2, kije.. x pun kat kampus @ asrama.. bile deme cuti barula aku dpt tgk deme.. anyway.. tahun ni aku da tgk dragonball evolution, fast & furious 4, geng-pengembaraan bermula.. x byk, tp aku tgk yg btul2 minat je.. klu x, tunggu je kuar tv time raya.. x pun taun dpn mst kuar HBO xpun StarMovies.. hhuhuhuu...
7. main game.. aku slalu main Ps2 game PES( Pro Evolution Soccer), WWE Smackdown vs Raw 2009, NFL Madden dgn Dragonball Infinite World. Guitar Hero jgn lupe.. aku igt nk beli game baru r.. slalu main nnt boring..
8. online... yg ni pling selalu aku wat.. baca blog, reviu movie, komik.. xpun tgk youtube, myspace, frenster.. YM.. fuh bnyk masa abes kat dpn laptop.. tp xpe, nnt dh bz xleh on9 kan.. so, gunakan masa sebaik mungkin.. heheheh

tu hanya sebahagian kecil dr kisah seorang insan bernama Fahmi..

No comments: