Monday, January 19

satu malam Ahad...

Assalamualaikum.. semalam aku tonton Anugerah Juara Lagu.. sambil aku menikmati makan malam... pas makan, aku berblog pula dan masih menonton AJL tuh... startingnya agak pelik bagi aku.. ade 3 pengacara iaitu Ally Iskandar, Cheryl Samad & Faizal Ismail..
pelik sebab ape? time Ally sebut jgn lupe utk saudara2 kita yg berjuang di Gaza.. pas tu mestilah baca surah al-Fatihah.. kan time tu org dtg utk menentukan lagu2 terbaik.. yg mengkhayalkan.. dh mcm kontra bebeno je dgn niat jgn lupe dgn saudara Islam di Palestin.. time baca al - Fatihah pulak, berapa ramai yg tutup aurat time tuh.. paham2 jela bile pertandingan @ award2 dlm industri seni mesti mcm2 fesyen pelik ade.. ade yg berkilat & mcm2 bentuk design pakaian ade lagi...aku rasa pelik plak bile tgk situasi gini.. adoyai.. walau bagaimanapun, tahniah kepada sume especially Meet Uncle Hussein, Faizal Tahir, Farawahida serta penggubah2 lagu & penulis2 lirik yg hasil mereka berjaya sampai final AJL.. sume lagu yg bertanding sedap2 & mmg popular sepanjang 2008.. x kesahla tp persembahan sume mmg kreatif.. seronok gak sebab penonton x perlu SMS utk persembahan terbaik.. jika x, confirm Mawi menang.. walaupun dia x nyanyi.. heheheh.. anyway, mmg wajarlah kategori tuh Faizal Tahir menang.. terkejut aku tgk leh potong rambut tgh nyanyi.. pastu setting kipas lagi.. masuk plak group koir.. goreng skali dgn gitar Superman.. konfem r.. hahaha seriously aku tkejut bile MUH menang AJL pasal sume mcm dh expect Sampai Syurga yg menang.. tp bile nama Taja, Tass & Lan disebut.. sume terkejut including Audi Mok & Ahmad Izham Omar yg ade atas pentas time tuh.. aku perasan pasal time tu mereka sebelah MUH.. nampaknya gelombang muzik indie masih lagi berjaya menerobos muzik2 mainstream.. muahahahah( gelak bunyi mcm evil).. aku mmg minat muzik.. x kirelah sama ade indie @ mainstream, luar @ tempatan, sume aku suke.. especially yg rock la.. nasyid pun layan gak.. well, lagu apa yg sedap pada telinga aku, aku sokong walaupun bagi org lain bunyi semacam je.. lantak la.. anyway, back to the AJL.. lpas dh menang MUH kasi perform 1 kali lagi.. dgn make up ala2 Joker @ pantomim.. mmg sesuai bebeno.. sambil kne kacau dgn Faizal Tahir & sume artis2.. syabas sume pemuzik @ sesiapa saja yg terlibat dlm industri muzik..

No comments: