Saturday, May 30

Trip ke Sarawak Bumi Kenyalang 2009 ver 4

aku nk balik Ipoh hari ini, jadi aku sambung kisah 'pengembaraan' ke Sarawak... bkn apa nk blik, ade spupu gue nk kawen la... jadi, selamat mendegar kisahku ini.. salam




kami berempat bersama Pn SI, Pn DS, dan juga kak Nurul, xlupe Sharifah Nur Izzah Umairah
kami berempat bersama En WM & Puan SI

6 Mei 2009 (Rabu)
hari ini aku secara harfiahnya tak buat apa pun melainkan tidur.. tidur... & tidur lagi... slps game bola UCL yg memihak kpd MU mlm itu mmbuatkan aku ngantuk.. breakfast dgn keluarga En WH pun aku skip.. kirenye, aku bgun2 trus lunch.. dgn x mndinye, rilek je makan, lauk adelah ikan kukus, tempe goreng sambal, bendi rebus, tempoyak goreng.. skali lagi, tiada gambar & kerana aku makan lauk lebih banyak, sbb aku x mahu kejadian lalu berulang lagi.. sila rujuk post ini.
akibat aku bangun lambat, nada suara Pn DS, ibu kak Nurul yg unik telah dijadikan 'running gag'. maksudnya dijadikan modal lawak oleh Yop & Abah... dia panggil aku, 'Pami, makan lagi Pami...' nadanya begitu ori, aku terharu & juga seronok bila dipelawa sebegitu... hehehe jadi, tatkala Mama, Abah, Yop, Abg Wan, Kak Nurul, & Puan DS leka menonton Upik Abu & Laura, aku pegi la mandi... En WH pula pi kerja balik slps lunch td..kul 2 ptg baru mandi pagi, masalah2 aku ni.. slps itu, aku Zuhur, kendian guess what, aku tidur lagi... gile x gile aku ni.. baru lagi tidur dh tdo balik... menggeleng2 Mama pasal aku tido berlebihan ni... agak2, dlm kul 6 tu bangun lagi... cpt2 Asar, sbb Maghrib dh dkat..
mlm itu, kami berjemaah Maghrib & Isya'.. di antaranya kami baca Yaasin, Abah pun diberi Yaasin sempena kemerdekaan Sarawak oleh En WH... rupenye banyak dia ada Yaasin itu, x kisah kalau diberi kpd org lain... aku suke solat berjemaah, sebab ia merapatkan hubungan kekeluargaan.. mmg seronok, sama2 solat, sama2 baca Yaasin.. kalau x buat gini, perasaan kasih sayang sesama keluarga ni susah nk dipupuk, aku kata susah ye, bukan mustahil...
slps itu, kami bersalaman & mahu pulang, pulang ke mana lagi kalau tidak ke rumah En WM & Puan SI.. dia sudah siapkan pelbagai lauk utk makan malam... aku suke life di Sri Aman, mmg tenang, very private utk kita sesama keluarga.. hubungan sesama jiran juga rapat.. jarak antara rumah kedua2 keluarga ni bukan jauh, so rilek2 suda.. kami tiba, salam semua.. lihat nmpknya Hafiz semakin sembuh dr penyakitnya.. Zul pule buat kerja sekolah.. aku, tgok Phua Chu Kang dulu... baru pi makan... bkn ape, pasal time diajak tu, meja mcm dh penuh.. biorla budak2 tu makan dulu, skali ade kerusi xtra da.. hmph apa lagi, makan time... nasi... lauk2nye sayur medin@madin.. rasanya mcm Pecal+Kari+Sayur Asam, sgt sedap.. aku yg sukar terima lauk berasaskan sayur ni pun trus gemarinya... hehehe, ade juga ikan terubuk bakar, ikan goreng, air oren
inilah sayur medin
kemudian, kami pun lepak2 kat dpn smbil tgok tv.. time tu jugak Yop citer ttg itu Enzolife kat aku.. dia pnye produk, juga marketing plan... memule dgr mmg x paham, lame2 ok la...smbil tunggu itu game Barca-Chelsea, otai2 yg lain sume dh tdo.. Yop pun tido gak, aku je layan itu Hagemaru, pastu bukak jap NatGeo, ade pulak citer Becoming A King, dia tunjuk mcmana YDPAgong kita ditabalkan.. bahasa PPSMInya, the Coronation... seronok.. Mama aku leh plak kata, muke Agong kita mcm Hishamuddin Hussein.. adela sket kot.. hehehe.. kndian, jam mnunjukkan kul 2.15, aku rasa ngantuk, jadi buat jap Neslo.. air panas ade je pasal dorang pakai mesin penapis air tu.. jenama dia aku lupe.. hahaha minum jap, pastu bru kejut Yop yg baek punye tido... game bermula, kami excited, trkjut bile itu Essien score baek punye volley dr luar kotak.. tkjut juga kami, memikirkan kemungkinan final UCL tahun lepas berulang lagi.. tp rasanya x mungkin, pasal aku tgok spt biasa, Barca control game... Iniesta, Xavi lek je bawak bola, tp tiada penyudah... Drogba gagal lepasi benteng Toure & Pique, mmg otai la budak2 muda ni.. Drogba yg dianggap striker perfect pun xleh lpas.. dh lepas, tp xleh skor pule.. namun, dlm menet2 akhir, ku lihat bakal World Best Player, Lionel Messi pegang bola, dia set baik utk Iniesta, rembat dr luar, menerjah jaring... Jeritan "Gol" dr kami dua beradik telah menggegarkan Kg Muhibbah mlm itu.. secara harfiahnya... hehehe FYI, itulah satu2nya shot on target Barca pd mlm itu... wisel penamat bunyi.. Barca layak atas rule gol di tempat lawan... Chelsea kecewa.. lebih2 lagi Drogba yg keluarkan F-Bomb dr mulutnya slps game itu... mengingatkn aku kpd perangai Thierry Henry... aku puas, Yop pun puas sbb game yg mmg deserved to win utk Barca, neva give up.. itulah motto team bimbingan Pep Guardiola.. ku harap Barca jd Juara Eropah tahun ni, dan ia mmg jd kenyataan 3 mggu berikutnya... hehehe pas tu, apa lagi, tidola... sile tunggu post akan dtg utk sambungan, tq 4 reading...

5 comments:

MariaFaizal said...

Barca dah menang! :D
Kamek cuma teringin nak makan all of the above! hehe...

fahmi said...

MariaFaizal: betul kak, Barca rules!!! ini kisah awal bulan kak... hehehe nk makan? sila lah cari... kat KL ni byk pilihan nk makan... hehehe

kuSut said...

nice trip ya...
hahhaa...
jmput ke sabah plak...

Basuh Baju said...

aku tak prnh ke sabah dan sarawak..huhu

btw, tahniah utk barca..haha

fahmi said...

BasuhBaju: sila lah pegi sana.. bila ada peluang la.. rugi klu xpegi, bru kite tahu apa kisah budaya, politik mereka.. x la dimomokkan mcm dlm berita2 kite.. hehehe Barca menang tahniah utk bolasepak...